مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرساز در محل سالن مهندس شهید مهدی باکری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت 14:49  | 1 بازدید الهام بايرامي

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی، مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرساز مورخ 1402/09/16 در محل سالن مهندس شهید مهدی باکری سازمان نظام مهندسی استان با حضور آقای دکتر مهدی زاده شهردار محترم ارومیه، آقای دکتر عطایی معاون محترم شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی، آقای دکتر عباس زاده رئیس محترم دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه ارومیه، آقای مهندس دژم رئیس محترم سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان، آقای دکتر پورعلی مدیرعامل شهر جدید گلمان و جمعی از مهندسین شهرساز استان برگزار گردید.

🔸در این مراسم ریاست سازمان ضمن عرض خیرمقدم به حضار و تبریک روز جهانی شهرسازی بر مطالبات مهندسین شهرساز و مشارکت در زمینه خدمات مهندسی طراحی و نظارت تاکید و از زحمات و تلاش های پیشکسوت این رشته زنده یاد مهندس فوادمرعشی تقدیر و قدردانی نمودند.

🔹آقای دکتر مهدیزاده ضمن تبریک این روز با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی شهرسازی، "شهرسازی، نوآوری و کارآفرینی شهری" است بیان داشتند: در دیدگاهها و طرح های شهرسازی تناقض های متعددی وجود دارد که باید در قالب یک مدیریت واحد و در یک میز مشترک بررسی شده که خروجی این طرح ها موجبات آسایش شهروندان را فراهم نماید و این موضوع مستلزم استفاده از تخصص مهندسان شهرسازی در مدیریت شهری است.

🔸در ادامه آقای دکتر عطایی، نیز با اشاره به مشکلات موجود بر پایبندی حرفه مندان رشته شهرسازی به اصول و چهارچوب های علمی و کارشناسی تاکید، تا از بروز مشکلاتی مثل ساخت و ساز غیرمجاز اجتناب گردد و وجود تشکلهای حرفه ای این رشته را از نیازمندیهای مدیریت شهری برشمردند.

🔹آقای دکتر پورعلی و خانم مهندس شجاع دل نیز به ترتیب در خصوص شهر جدید گلمان و طرح اراضی پادگان موجود در خیابان امام خمینی گزارش مبسوطی ارائه نمودند.

🔸در خاتمه آقای دکتر احمدی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ،از حضار تشکر و دغدغه های رشته شهرسازی را بیان و جمع بندی نمود.
و در ضمن مقرر گردید گردهمایی بعدی به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار گردد.

ارسال دیدگاه :